معرفی ساده همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

معرفی ساده همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

تصور کنید تنها چیزی که برای کسب درآمد آنلاین به آن نیاز دارید، یک وب‌سایت است. در این شرایط دیگر نیازی به تولید محصول و خدمات نبوده و تنها با ارائه تبلیغات می‌توانید، درآمد کسب کنید. ایده خوبی به‌نظر می‌رسد، نه؟
اگر ایده بالا برای شما جذاب است، پس به مدل همکاری در فروش (Affiliate Marketing) خوش آمدید.
همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ، روشی است که طبق آمار موسسه Statista در گزارش هزینه‌های تجاری در آمریکا، گردش مالی آن به 8.2 میلیارد دلار در سال 2022 رسیده‌است.

 همچنین موسسه Influencer Marketing Hub تخمین می‌زند که این مدل بازاریابی و فروش تا سال 2024 به رشد 15.7 میلیارد دلاری خواهد رسید

پس فرصت خوبی است تا با مطالعه این مقاله هم با مفهوم همکاری در فروش آشنا شوید و هم درآمد آنلاین کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

همکاری در فروش (Affiliate Marketing) روشی عالی برای ایجاد درآمد اضافی یا ثانویه است. همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ فرایندی است که در آن ناشران تبلیغات و محتوا با استفاده از لینک‌های وابسته به پخش و نشر تبلیغ محصول یا خدمات ارائه شده توسط خرده‌فروشان یا شرکت‌های دیگر اقدام کرده و کمیسیون دریافت می‌کنند.

عناصر اساسی در مدل همکاری در فروش 

برای اینکه با مفهوم همکاری در فروش بیشتر آشنا شوید، باید درک بهتری از مولفه‌ها و عوامل موثر در این روش بازاریابی داشته باشید.
در سیستم افیلیت مارکتینگ چند مولفه‌ اساسی دخیل هستند که وجود آن‌ها در کنار هم می‌تواند به فروش منجر شود. در این مدل بازاریابی، شرکت ارائه‌دهنده محصول یا خدمت به‌عنوان تبلیغ‌دهنده (Adviser) و کسی که تبلیغات را در سایت خود قرار می‌دهد، به‌عنوان ناشر (publisher) و لینک منحصربه‌فرد تبلیغ‌کننده به‌عنوان لینک وابسته (Affiliate Link) شناخته می‌شود.

به‌عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که ناشر با تبلیغ محصول یا خدمت شرکتی دیگر از طریق ارائه لینک در وب‌سایت خود به فروش بیشتر محصول کمک می‌کند. طبق اصول این مدل، ناشر به‌ازای هر فروش، درصدی از تبلیغ‌دهنده دریافت می‌کند که به آن کمیسیون می‌گویند.
البته شیوه دریافت کمیسیون به توافق میان ناشر و تبلیغ‌دهنده بستگی دارد و می‌تواند به‌صورت درصدی از قیمت فروش یا مبلغی ثابت و توافقی باشد.

این مولفه‌ها به شرح زیر هستند.

  • تبلیغ‌‌دهنده (Adviser)
  •  ناشر (Publisher) یا بازاریاب همکاری در فروش (Affiliate Marketer)
  • مشتری (Customer) یا مصرف‌کننده (Consumer)
  • شبکه وابسته (Affiliate Network)

چرا باید همکاری در فروش را شروع کنید؟

کسب‌و‌کارهای بزرگ همواره به‌دنبال روش‌های جدید درآمدی هستند؛ تا هم هزینه‌های جاری خود را تامین کرده و از طرفی به سود بیشتری دست پیدا کنند. همین رویه را کسب‌وکارهای متوسط و کوچک نیز می‌توانند در پی بگیرند اما نیاز به انتخاب مدل درست و داشتن یک استراتژی مناسب دارد.

همکاری در فروش که به آن بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) یا بازاریابی پورسانتی نیز گفته می‌شود درهای جدیدی را برای کسب‌ درآمد آنلاین به سوی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط باز خواهد کرد.

بسیاری از مشتریانی که از طریق افیلیت مارکتینگ به سمت یک سایت هدایت می‌شوند از طریق دیگری قابل جذب نیستند و این مدل بازاریابی، جذب کننده گروه مشتریان خاصی است. 

مزایای اصلی افیلیت مارکتینگ و همکاری در فروش

بد نیست همراه هم به مزیت‌های اصلی همکاری در فروش و نکات مثبت استفاده از آن نگاهی گذرا داشته‌باشیم.

قابلیت اندازه‌گیری آسان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افیلیت مارکتینگ، قابلیت اندازه‌گیری آسان است. به این مفهوم که در فرایند فروش، لینک مشخص و منحصربه‌فردی در اختیار ناشر قرار می‌گیرد، بنابراین هر کاربری که با این لینک وارد سایت تبلیغ‌دهنده شود، قابل شناساییُ ثبت و در گزارشات قابل تحلیل خواهد بود.

دسترسی به بازار گسترده‌تر

در مدل همکاری در فروش، شرکت‌ها و کسب‌وکارها تلاش‌های بازاریابی خود را از طریق یک شرکت وابسته یا همان ناشر که دسترسی مستقیم به جامعه‌ای از مخاطبان دارد، گسترش می‌دهند.

بنابراین هر کسب‌وکاری می‌تواند بازار خود را گسترده‌تر کرده یا حتی وارد بازارهای جدیدتری شود که تاکنون دسترسی نداشته‌است. این خودش عامل مهمی در دست یافتن به جایگاه بالاتر در میان رقبا خواهد بود.

تبلیغات کم هزینه

کمپین‌های بازاریابی در افیلیت مارکتینگ نیازمند فضای تبلیغاتی یا تیم تبلیغاتی نیستند. در مقابل، میزان موفقیت یک کمپین به نحوه ارائه شرکت وابسته یا ناشر بستگی دارد.

غیر از تلاش‌های اولیه برای انتخاب مناسب‌ترین همکار، برای انجام تبلیغات به سرمایه زیاد یا تلاش آنچنانی نیاز نخواهید داشت. پایین بودن هزینه است که همکاری در فروش را برای شرکت‌های مختلف جذاب کرده است.

هزینه‌های جاری کمتر

با توجه به اینکه بیشتر فعالیت‌های بازاریابی توسط ناشر یا شرکت وابسته به آن انجام می‌شود، شرکت‌ تبلیغ‌دهنده هزینه‌ زیادی را متحمل نخواهد شد.

مبنای همکاری در فروش اساسا مبتنی بر کمیسیون است و شرکت‌ تبلیغ‌دهنده تنها زمانی به شرکت‌های وابسته یا ناشران کمیسیون پرداخت خواهد کرد که فعالیت‌ آن‌ها منجر به فروش شده باشد.

این روش دقیقا برعکس تبلیغات مدل پرداخت به ازای هر کلیک است یا PPC است، که در آن شرکت‌‌ها به ازای هر کلیکی که به وب‌سایت آن‌ها منتهی می‌شود، هزینه پرداخت می‌کنند. برای همین بدون هیچ‌ دردسری برای کسب‌وکارها، یک جریان نقدینگی را فراهم می‌کند.

ریسک پایین‌تر

هزینه کمتر می‌تواند به مفهوم ریسک پایین‌تر نیز باشد. در افیلیت مارکتینگ، پرداخت کمیسیون تنها زمانی صورت می‌گیرد که فروش انجام شده باشد، بنابراین خطر یا ریسک زیان شما، کمتر خواهد بود. به‌همین‌دلیل این روش برای کسب‌وکارهایی که بودجه کمتری دارند و اصطلاحا کوچک‌تر هستند، بسیار مناسب است.

انتخاب اصولی ترافیک ورودی یا ترافیک هدفمند

این شرکت‌های تبلیغ‌دهنده هستند که شرکت‌های وابسته یا ناشران مقصد را انتخاب می‌کنند. این موضوع ثابت می‌کند که ترافیک ورودی به وب‌سایت فروشنده به‌صورت کاملا انتخابی انجام می‌شود. به این مفهوم که قبل از انجام همکاری در فروش، تبلیغ‌دهنده، سایت ناشر را بررسی کرده و با علم به اینکه کاربران و مخاطبان ناشر چه افرادی هستند، سفارش تبلیغ می‌دهد. 
شاید بتوان گفت این یک مدل تبلیغات هدفمند است.

برای همین افرادی که به‌دنبال محصول یا خدمت شما هستند (مشتری واقعی) وارد سایت خواهند شد، که به ایجاد ترافیک هدفمند و طبیعی برای سایت کمک خواهد کرد.

نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالا

همکاری در فروش در مقایسه با دیگر استراتژی‌های بازاریابی، نرخ بازگشت سرمایه بالاتری دارد. دلیل اصلی آن نیز ارتباط میان مخاطبان هدف از طریق بازاریابی دهان به دهان است. آن‌ها در مورد یک نام تجاری یا یک محصول با هم صحبت می‌کنند و این انتقال تجربه‌ی خرید منجر به گسترده‌تر شدن دامنه مشتریانی می‌شود که از سوی ناشر به سمت سایت تبلیغ‌دهنده هدایت می‌شوند.

همکاری در فروش، چطور کار می‌کند؟

پس از پیوستن به یک برنامه همکاری در فروش، یک لینک یا پیوند منحصربه‌فرد (Affiliate Link) از تبلیغ‌دهنده دریافت می‌شود که شامل شناسه ردیابی است. این شناسه به تبلیغ‌دهنده اجازه می‌دهد تا مشتریانی که از سوی یک ناشر خاص آمده‌اند را ردیابی کند. در تصویر زیر می‌توانید آناتومی یک لینک اختصاصی برای افیلیت مارکتینگ را ببینید.

افرادی که روی لینک کلیک می‌کنند، یک کوکی در دستگاه آن‌ها ذخیره خواهد شد. این کوکی‌ها تاریخ انقضا دارند، بنابراین حتی اگر کاربر، خرید را برای مدتی به تاخیر بیندازد، باز هم ناشر کمیسیون خود را دریافت خواهد کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست